duminică, 31 ianuarie 2010

Agenţi de influenţă

Românul s-a născut politician (mai puţin poet, după cum s-a încetăţenit o apoftegmă larg cunoscută), lucru vizibil cu deasupra de măsură în cârciumile de cartier dar şi pe forumurile diverselor publicaţii. Pe de altă parte, ziariştii sunt şi ei oameni, iar editorialiştii, comentatorii şi opinioţii deasemenea, şi când scriu ce scriu este greu să decelezi între faptul că sunt de bună credinţă sau că sunt năimiţi, mai ales că acesta este mijlocul prin care ei îşi câştigă existenţa, ori cred că sunt foarte puţini cei atât de inconştienţi încât să rişte să rămână fără o sursă de venituri, oricum nesigură în condiţiile de azi. Oricum însă trebuie să renunţe la titulatura de ,,analişti'' deoarece analiza presupune luciditate, obiectivitate,echidistanţă şi, mai ales, lipsă de patimă, pe când în editoriale şi în comentarii îşi face din ce în ce mai mult loc stilul panfletăresc uneori cu un limbaj de-a dreptul jegos, partizanatul cel mai direct şi reaua credinţă strigătoare la cer.


Cum poate, de exemplu, ,,senatorul'' de la ,,Evenimentul zilei'', dl. Mircea Mihăeş să vitupereze în halul în care o face într-un articol de mai ieri-alaltăieri împotriva unor antemergători ai opziţiei anticomuniste consacraţi (Doinea Cornea, Ion Diaconescu, Neagu Djuvara) beştelindu-i pentru că, neiubindu-l pe Băsescu în aşa de mare măsură, au preferat să devină, după dl. Mihăeş, ,,agenţi de influenţă'' ai lui Geoană. Asta nu înseamnă că nu-l stimez pe domnul Mihăeş pentu omul de vastă cultură care este, dar îl rog frumos ca să-şi semneze articolele cu temă politică cu semnătura completă: Mircea Mihăeş, agent de influenţă al lui Băsescu. Şi încă în ce hal!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu